Aký bol môj rok 2020 v knihách? Aké boli najlepšie a najhoršie knihy, ktoré som prečítala?

 Ahojte. Dneska som si pre vás pripravila článok o knihách, ktoré som prečítala  v roku 2020.. Porozprávam vám tu  o knihách, ktoré ma sklamali alebo prekvapili a pridala som si ich do zoznamu najlepších kníh, ktoré som doteraz prečítala. Vytvorím teda dva zoznamy: jeden obľúbených kníh a jeden kníh, ktoré sa mi nepáčili a sklamali ma.  V každom zozname vám porozprávam o piatich knihách.   A keďže nechcem aby bol tento článok veeeľmi dlhý som sa rozhodla tento článok spraviť tak, že keď kliknete na názov danej  knižky preklikne vás to na MARTINUS a uvidíte tam hneď  všetky informácie o knižke  a tu na blogu vždy len napíšem čo si o knihe myslím a krátku recenziu  a nájdete tu aj nejaké moje pocity z knižky. Pravdepodobne vám tu teda neporozprávam o všetkých (51)knihách, ktoré som prečítala ale ak by vás to zaujímalo tak stačí kliknúť tu  a preklikne vás to na môj goodreads kde nájdete všetky knihy, ktoré som tento rok prečítala.

Začala by som teda knihami, ktoré ma prekvapili a  priradila som ich do zoznamu najlepších kníh, ktoré  som doteraz prečítala. 

1.Hry o život- túto sériu som si  obľúbila a strašne vám ju odporúčam. Ale úprimne vám poviem že keby prvý diel nedostanem na narodeniny tak neviem, kedy by som si knihu inak kúpila, pretože dovtedy kým som nedostala ten prvý diel  som o tejto sérii nevedela  a nevidela som dokonca ani film.  Prvý diel sa mi veľmi páčil ale ten druhý diel sa mi páčil ešte trochu viacej a ten tretí diel ten sa mi zo všetkých troch páčil najmenej. Napriek tomu  som si túto sériu veľmi obľúbila  a strašne sa teším na knihu balada o hadoch a vtáčatkách, ktorá ma zase vráti do toho sveta  a zistím, prečo bol Snow taký aký bol vykreslený v tej trilógii. 



2. Selekcia -túto sériu som si požičiavala z knižnice na základe odporučenia jednej mojej kamarátky. Knihu som niekoľko mesiacov v knižnici obchádzala nevšímala som si ju. Vedela som však, že nejaká taká  kniha existuje ale rozhodla som sa po nej siahnuť až potom ako mi tá moja kamarátka napísala, že to je super. Teda som si ju požičala a o niekoľko dní som bežala do knižnici požičať si zvyšné diely. Priznám sa však, že som ešte neprečítala novelu šťastne až naveky a to som celú sériu prečítala koncom marca- apríla. Ale mám túto novelu v pláne si prečítať tak vám keď tak na ňu potom napíšem recenziu. 


3. Eliza a more príšer- o tejto knihe som vedela už celkom dlho ale rozhodla som sa knihu prečítať až tento rok. Knihu som zhltla za niekoľko dní a veľmi  sa mi  príbeh páčil  a zaujal ma. Knihu by som vám odporučila čítať cez leto pri mori, pretože s myslím, že to je taká typická milá oddychová kniha na leto  a dobre sa to číta(ale to neznamená, že sa ju neoplatí čítať inokedy ako v lete). Plus sú tam úplne skvelé obrázky z Elizinho komiksu. 



4. Trón zo skla  -o tejto sérii som počula toho veľa ale rozhodla som sa ju začať čítať až potom ako mi ju  moja kamarátka vychválila v tábore a poposielala mi niektoré časti. Musím sa však priznať, že som ešte neprečítala posledné dve časti a žiadnu z noviel (ale chystám sa to dočítať už onedlho). Ak by som  mala vybrať svoj obľúbený diel tak 3 alebo ešte 4 , pretože tam sa začal vyskytovať  Rowan. Ak ste to ešte nečítali tak to určite napravte, lebo Sarah vie písať  a niekedy len zostanete nad knihou s otvorenými ústami, pretože ona tam dá taký zvrat, že ste to len ani nemohli predpokladať. 



5.Prvá veterná čarodejnica   na túto knihu som už na blog napísala na  recenziu tak tu o tejto knihe nebudem písať ale  môžete sa  pozrieť  na ten článok s recenziou. 



Tak a teraz sa môžeme presunúť na tie knihy, ktoré ma sklamali alebo ma nebavili. 

1.Pán prsteňov -túto knihu som si kúpila za poukážku čo som dostala na konci školského roka za dobré známky a reprezentáciu školy a ľutujem to. Túto knihu som čítala mesiac. Nebavilo ma to a musela som sa do čítania nútiť. Zase  možno som knihu čítala tak dlho, lebo som vtedy išla do tábora, kde som toho moc neprečítala. Takže neviem. Zase ale viem si predstaviť, čo na tom všetci vidia ale mne sa to nepáčilo. A fakt neviem, či si dakedy  kúpim aj zvyšné časti. Ale myslím si, že by ste si to mali prečítať a každý si spraviť svoj názor. 


2.Jana Eyrová -túto knihu mi odporučila aj moja babka, pretože sa mi páčila Anna zo zeleného domu. Tak som si knihu požičala z knižnice  a ani som neprečítala posledných niekoľko stránok. Musím povedať aj to, že som čítala už zopár podobných kníh ako táto  no táto ma najmenej bavila a sklamala ma. Aj keď to určite nie je zlá kniha, len mi trochu nesadla. Ale film som videla a ten ma bavil. 



3.Eleanor a Park -po tejto knihe som tiež siahla v knižnici a tiež ma časťami moc nebavila ale
nemyslím si, že je to je zlá kniha, lebo myšlienka na príbeh nebola zlá, len mi to tiež nesadlo. Ale myslím si, že by ste si ju mali prečítať a urobiť si na knihu svoj názor. 


4.Anna v Summerside -túto sériu som si požičala z knižnice a prvé tri diely boli fakt super a bavili ma len potom prišiel tento štvrtý diel a ten bol najhorší z tých prvých troch čo som čítala. Podstate polku knihy tvorili listy, ktoré si písala Anna s Gilbertom. Ako nebolo to tak zlé, že by som knihu neznášala, to nie ,len  mi tam chýbal príbeh písaný tak ako v prvých troch dieloch a nie len furt  len ich listy . Ale plánujem skúsiť aj ďalšie časti z tejto série tak dúfam, že tie budú také dobré ako tie prvé tri. 

 

5.Šokujúce priznanie - túto sériu som si tiež požičala z knižnice. Prvý diel bol ešte celkom  dobrý a celkom ma bavil. No ale tento druhý to bola katastrofa. Celý príbeh sa točil len okolo jednej  veci a nič iné sa tam podstate ani nedialo.  Je to na vás či si túto dvojdielnu sériu prečítate alebo nie ale ja vám ju moc neodporúčam. 


Tak a  to by bolo pre dnešný článok všetko. Pôvodne som mala v pláne článok vydať už minulú Stredu ale išli sme na chatu kde som nemala internet takže som ho nemohla publikovať. Na najbližší článok sa však môžete tešiť v Nedeľu a bude to recenzia na Zaklínača. Do komentárov mi môžete napísať aké dobré knihy ste prečítali tento rok a  ktoré knihy vás sklamali.  Ja teda dúfam, že sa vám článok páčil. Budem rada za každé jedno pozretie, zdieľanie, komentár či za sledovanie blogu.  Majte pekný zvyšok dňa:).          
                                                                                                          K. 

































































































































































Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Dotazník 2

Recenzia//kosec

Aké knihy som dostala na Vianoce?//christmas book haul