Recenzia//kosec

 Ahojte. Dúfam, že ste všetci zdravý a máte sa dobre. Avšak predtým ako si začnete čítať túto recenziu by som sa vám chcela ospravedlniť za nepravidelné vychádzanie článkov. Mala som veľa školy tak som to nestíhala, ale dúfam, že sa v tomto smere čoskoro zlepším.  A môžeme ísť teda na tú recenziu.

Názov: Kosec   
                                                                
Originálny názov: Scythe

Autor: Neal Shusterman

Rok vydania: 2018

Vydavateľstvo: Slovart

Počet strán: 416

Žáner: Sci-fi

Dej: Vo svete budúcnosti už neexistujú vojny, choroby ani hlad, pretože  ľuďom sa podarilo zbaviť všetkého utrpenia a dokonca zvíťaziť aj nad smrťou. Právo ukončiť niečí život, majú iba  „kosci", ktorých úlohou je zaistiť, že nedôjde k preľudneniu. Práca "kosca"  so sebou nesie  aj veľkú moc, no aj zodpovednosť, osamelosť a odriekanie.

Citra a Rowan ešte ani nedosiahli plnoletosť, no boli vybraní, aby sa stali učňami poslov smrti, no ani jeden by si  dobrovoľne túto cestu nezvolil.  Napriek rozdielnym povahám sa počas svojho učňovstva  postupne zbližujú. No ani  dokonalý svet nie je imúnny voči nevyspytateľnej ľudskej povahe, a tak ich zrada a intrigy z najvyšších kruhov postavia proti sebe...

Moje pocity//hodnotenie knihy:  Kniha je fakt super. Bavilo ma ju  čítať  a strašne sa mi páčili tie zápisky z tých denníkov niektorých koscov. Ten svet tam je prepracovaný  a veľmi ma zaujal.  Veľmi  ma zaujalo napríklad aj to, že si ľudia vedeli prispôsobiť svoj výzor na nejaký vek- napríklad 60 ročná babička sa mohla zresetnúť a  mohla  by vyzerať napríklad na 28 rokov.  Knihu vám fakt odporúčam a myslím si, že sa bude páčiť všetkým, pretože samotná myšlienka knihy je veľmi zaujímavá. 

Najkrajšie citáty z knihy//veci, čo som mala tendenciu zvýrazňovať:

"Nádej v tieni strachu je najmocnejšou motiváciou na svete."

"Pamätaj, že dobrými úmyslami sú dláždené mnohé cesty. A nie všetky vedú do pekla."

"Ľudia veria tomu, čomu chcú veriť."

"Mali sme niekedy horšieho nepriateľa, ako sme my sami?"

"Všetci by sme mali byť na tej istej strane."

Celkové hodnotenie: 5* z 5

Ak by ste si chceli vypočuť krátku 8 minútovú ukážku z tejto knihy kliknite sem

Tak to by bolo pre dnešný článok všetko. Do komentáru mi môžete napísať či ste túto knihu čítali a ak áno tak aký máte názor. A ak ste knihu ešte nečítali, budem rada ak mi napíšete do komentáru, či som vás na knihu nalákala alebo ani nie. Taktiež budem rada ak mi do komentáru napíšete aj čo by som na svojich recenziách mohla zlepšiť a aj nejaké typy na knihy, čo by som mohla zrecenzovať. Ja dúfam, že sa vám článok páčil a budem rada za akúkoľvek podporu, či už to je komentár alebo zdieľanie, či pridanie sa k sledovateľom tohto  blogu.  

                                                                                                                                k.


 

Komentáre

  1. Osobně Smrtka -Kosec- patří k jedním z mých oblíbených knih. Má originální vykreslení budoucnosti a vtahující zápletku. Celou trilogii hodnotím kladně. Děkuji za recenzi.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja si myslím ❤.Bohužiaľ som ešte nestihla prečítať aj zvyšné dva diely ale určite ich plánujem prečítať čoskoro❤❤❤❤

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Dotazník 2

Aké knihy som dostala na Vianoce?//christmas book haul

Aké knihy som prečítala cez leto? Splnila som celý zoznam?