Čítačka vs. papierová kniha//výhody a nevýhody čítačky

 Ahojte. Dneska som si pre vás pripravila článok kde vám niečo poviem o čítaní e-kníh v čítačke, porovnám tu čítačku a papierovú knihu a dám vám tu krátku recenziu na moju čítačku.

Začala by som tým, že vám sem dám link na čítačku, ktorú mám ja a link na kryt, ktorý mám k čítačke.

 Link na čítačku, ktorú mám ja: https://www.alza.sk/amazon-kindle-paperwhite-4-2018-32gb-d5518157.htm

Link na kryt na čítačku : https://www.alza.sk/b-safe-lock-1264-pre-amazon-kindle-paperwhite-4-2018-cierne-d5506550.htm?utm_medium=email&utm_source=alzamailing&utm_campaign=upsellbot190203_MLG84542&ident=335EF303-C0A8-47E5-9B15-8C8C7B19D46C

Krátka recenzia na kryt a na čítačku :

S čítačkou som spokojná viem si tam nastaviť podsvietenie, písmo a dobre sa na nej číta. Je ľahká a nešmýka sa mi z rúk. S krytom som  tiež veľmi spokojná a niekoľko krát sa mi stalo, že mi čítačka padla na zem ale vďaka tomu krytu sa mi nerozbila alebo nejako nepoškodila.                                                       

  (Ak by ste chceli dlhšiu recenziu alebo sa ma na niečo opýtať píšte do komentárov:))


Tak a môžeme sa presunúť na tie výhody a nevýhody čítačky:

Výhody čítačky:                

 - Je ľahká a lepšie sa drží v ruke než nejaká 800 stranová kniha                                                                 

- Je výhodná pri cestovaní. Keď máte čítačku môžete si na dovolenku zobrať neobmedzené množstvo kníh, pretože čítačka sa vám zmestí kdekoľvek, zatiaľ čo papierové knihy si  môžete zobrať iba tie, ktoré sa vám zmestia do batožiny.                                                                                                                

 -Čo som si všimla za tých pár mesiacov, čo čítačkou mám je, že e-knihy sú vždy o pár eur lacnejšie. To je tiež super. 

-  Super je aj to, že si na čítačke môže nastaviť typ a veľkosť písma, môžete si do knihy robiť poznámky a zvýrazňovať  si citáty, ktoré sa vám potom ukladajú  na jedno miesto. Nastaviť si môžete aj či chcete čítať na čiernom papieri s bielymi písmenkami(čo sa vám zíde pri čítaní v noci) alebo biely papier s čiernymi písmenkami.                                                                                                                                          -                                                                                             

 -Ďalšou super vecou na čítačke je aj to, že si môžete v noci čítať bez toho aby ste niekoho zobudili alebo vyrušovali a to sa dá s pomocou podsvietenia. Vďaka podsvieteniu nepotrebujete mať pri čítaní  zažaté svetlo alebo lampičku, čo by ľudí spiacich pri vás vyrušovalo. A super je aj to, že si môžete sami nastaviť intenzitu podsvietenia.

-Super je aj to, že aj s kamarátkami, ktoré bývajú ďaleko odo mňa si požičiavame knihy. Pýtate sa ako?  Ak nás nejaká kniha zaujme a myslíme si, že sa bude páčiť tej druhej pošleme si ich cez mail do čítačky. A takto sa knihy "požičiavajú" oveľa ľahšie , pretože nemusíte riešiť kedy knihu vrátite kedy sa stretnete aby ste si knihu požičali a podobné veci. Takto stačí iba kamarátke napísať mail čítačky a do pár minút máte knihu v čítačke a je to strašne super, keď máte kamarátku napríklad z mesta na druhom konci republiky. 


Nevýhody čítačky: 

-Nevýhodou čítačky je však, že nevonia ako normálna kniha, čo je pre nás knihomoľov tá najkrajšia vôňa na svete xd.

-Ďalšou nevýhodou čítačky je aj to, že má baterku, ktorú treba nabíjať inak by sa vám vybila a potom by ste nemohli čítať, čo by sa vám  samozrejme nestalo, kebyže  čítate normálnu knihu. Ja si svoju čítačku nabíjam tak každý týždeň alebo každé dva týždne. To však závisí od toho koľko cez deň deň čítam, pretože čím viacej denne čítam tým  rýchlejšie sa mi baterka vybíja. 

A to by bolo pre dnešný článok všetko. Myslím si, že týmto článkom rozpútam zaujímavú debatu o čítačkách a papierových knihách. Máš skúsenosť s čítačkou? Si zástanca čítačky alebo papierovej knihy? Zaujal ťa článok? To všetko mi dajte vedieť do komentáru. Budem rada za každé zdieľanie, komentár a pozretie. Mám vás rada.                 

                                                                                                                                        k.


Komentáre

  1. Hanka.se.nejen.diva26. novembra 2020 o 10:55

    TO JE ÚŽASNÝ!
    (btw to s tím půjčováním mě nikdy nenapadlo.. xd)
    Já osobně čtu hlavně papírové knížky, ale když už čtu e-knihu, tak mám appku v mobilu, protože mobil si s sebou musím brát vždycky, takže nemusím brát ani knížku a ani čtečku (kterou ani nemáme.. Ale teď upřímně přemýšlím o tom, že když budou ty Vánoce.. :D).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeej, ďakujem za komentár. Veľmi ma potešil. Myslím si, že čítačka je super a určite ti to uľahčí čítanie. A myslím si, že sa ti na čítačke bude určite lepšie čítať ako na mobile. A ak by si sa rozhodla čítačku kúpiť daj vedieť ako:)

      Odstrániť
  2. Ahojky, děkuji za komentář. Sledující by sis měla nastavit v liště rozvržení, tam jsou gadgety, a ty si nastavíš do menu. Bohužel s grafikou ti neporadím, můj vzhled blogu je z těch šablon co má blogger, ty si zvolíš v kolonce motiv. Snad jsem ti poradila alespoň tak :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Se čtečkou zkušenosti nemám, a asi bych ji ani nechtěla, pořád dávám přednost šustícímu papíru :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej papierová kniha má svoje kúzlo ale myslím si,že čítačka má mnoho výhod a oplatí sa ju kúpiť.

      Odstrániť
  4. Osobne mám svoju čítačku veľmi rada. Používam ju asi tak nejak narovnako s reálnymi knihami a neviem si ju vynachváliť. Preto sa ani nejak nevyhraňujem, že som za alebo proti, lebo obidvoje formy čítania sú perfektné a neplánujem sa vzdať ani jednej :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Grafiku mám od Lucy Lillianne - https://lucy-lillianne.blogspot.com/ a Právě čtu je plugin z čbdb.cz.
    Jinak já mám ráda jak čtečku, tak i knihu. Jakožto se čtečkou je nejlepší cestování. :D

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Dotazník 2

Aké knihy som dostala na Vianoce?//christmas book haul

Aké knihy som prečítala cez leto? Splnila som celý zoznam?