Recenzia//Balada o hadoch a vtáčatkách

 Ahojte. Dnes  by som vám chcela predstaviť prostredníctvom recenzie doplnkovú knižku k sérii Hunger games, Baladu o hadoch a vtáčatkách.

Autorka: Suzanne Collins

Originálny názov: The ballad of Songbirds and Snakes

Názov v slovenčine: Balada o hadoch a vtáčatkách

Počet strán: 590

Rok vydania na Slovensku: 2021

Vydavateľstvo: CooBoo

Dej: Mladý Coriolanus Snow, je spolu zo svojimi spolužiakmi z Akadémie vybratý, aby zahviezdil ako mentor v desiatich Hrách o život. V  hre je naozaj veľa. Mentor, ktorého vyvolený vyhrá Hry o život dostane peniaze na štúdium na prestížnej Univerzite, na ktorú sa chce Coriolanus dostať, lenže  nemá toľko peňazí na školné. Ale šťastie nie je na jeho strane. Coriolanus dostal pri žrebovaní vyvolenú z dvanásteho kraja, Lucy Grayovú.  Keďže doteraz vyhrávali iba vyvolený z prvých krajov, kde dostávajú ľudia viacej jesť,  nikto ani sám Coriolanus   nepočítal s tým, že by mohla Lucy Grayová vyhrať. Ako to však naozaj dopadne? Čo ak sa ale v Coriolanusovi začnú k Lucy Grayovej prebúdzať city? 

Moje hodnotenie: Táto kniha je úžasná. Je jedno, či budete najprv čítať Baladu a až potom celú triológiu Hunger games, alebo naopak.  Balada je super aj v tom, že tam je úžasne vykreslená história tých Hier o život, ktoré sa ani zďaleka nepodobajú na tie Hry o život, ktoré poznáme z pôvodnej triológii.  Sú tam úžasné pesničky, ktoré napísala  Lucy Grayová a ja ich proste milujem. Na záver by som vám ešte tuto v hodnoteniu napísala, že sa nemusíte báť ísť do čítania tejto knihy len preto, že hlavný hrdnina je prezident Snow, ktorého poznáme z pôvodnej trilógie.  Za mňa musím povedať, že mi fakt prirástol k srdcu a nemohla som uveriť, že prezident Snow  bol niekedy zamilovaný. Stále však neverím, že Coriolanus spravil to, čo na konci spravil a stále neverím, že je to koniec a dúfam, že autorka už pracuje na druhom diely, pretože toto nemôže byť koniec. Potrebujem vedieť, čo sa stalo s Lucy Grayovou.


Najkrajšie citáty z knihy:

"Môžeš hádzať vinu na okolnosti a prostredie, ale ty si sa rozhodol, čo spravíš, nikto iný."

"A myslím, že sme obaja verili, že naše šťastie bolo niečo...čo je treba oplácať...každý jeden deň. Nie brať ako samozrejmosť."

"Bez kontroly, ktorá presadí kontrakt, vypukne konfúzia."

"Ľudia nie sú takí zlí. To s nimi robí svet."

Obľúbené pesničky z knihy:

Pôvodne som ich tu niektoré chcela vypísať všetky, ale ten článok by bol  strašne dlhý tak aspoň takto. 

-tá, ktorú Lucy Grayová  zaspievala pri žrebovaní 

-tá, ktorú Lucy Grayová zaspievala v Zoo;

-balada o Lucy Grayovej

- tá, ktorú Lucy Grayová zaspievala Maude Ivoryovej , keď bola unavená a mala spať

- strom obesenca od Lucy Grayovej

Celkové hodnotenie knihy: 5* z 5


Playlist s naspievanými pesničkami od Lucy Grayovej nájdete tu

Tak to by bolo pre dnešnú recenziu všetko. Dúfam, že sa vám recenzia páčila. Bola by som veľmi rada, ak by ste mi do komentára napísali, či ste aj vy knihu čítali alebo knihu  plánujete čítať. Potešilo by ma aj,  ak by ste mi dali vedieť, čo by som mala v recenziách a celkovo v písaní článkov zlepšiť  alebo zmeniť.  Majte pekný zvyšok  víkendu a držím vám v škole palce:).




Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Recenzia//farby smútku

Aké knihy som dostala na Vianoce?//christmas book haul

Dotazník 2