Recenzia//farby smútku

 Ahojte. Dnes som si pre vás pripravila recenziu na knihu, ktorá vo vás určite  vyvolá  veľa emócií a donúti vás premýšľať nad veľa vecami. 

Autor: Jeff Zentner

Názov: Farby smútku

Originálny názov: Goodbye days

Rok vydania (na Slovensku): 2020

Vydavateľstvo: CooBoo

Počet strán: 368

Dej:  Carver je obyčajný tínedžer, má prácu, kamošov a  vysnívanú budúcnosť spisovateľa. V jeden deň však pošle kamarátom jednu esemesku: "Chalani kde ste? Ozvite sa."  A celý jeho doterajší život sa zmení. Jeho traja najlepší kamaráti- Mars, Eli a Blake- zahynú pri autonehode. Smútiace rodiny, spolužiaci, i všetci ostatný sa musia  so stratou vyrovnať. No Carver je na tom najhoršie. Smrť jeho kamarátov pripisujú všetci jemu  a  tak sa s tým musí vyrovnať sám, a začať veriť v nové začiatky . V nádej na lepšie zajtrajšky.  No všetko zmenia takzvané GOODBYE DAYS, i Eliova priateľka Jesmyn. Ako to dopadne? Zvládne sa Carver vyrovnať s pocitom viny, ktorý si pripisuje, kvôli tej nehode? Zvládne si Carver niekedy prestať hovoriť: Čo by bolo, ak  by neposlal tú esemesku?" A ako vlastne tie GOODBYE DAYS dopadnú? 

Moje pocity//hodnotenie knihy: Kniha vám dá naozaj veľa toho, nad čím budete potom rozmýšľať. Tie dni-GOODBYE DAYS -, kedy si  smútiace  rodiny zavolali Carvera k nim domov a trávili spolu čas tak , ako by to robili s tými, čo zomreli sú fakt, že dosť emočné.  Najviac sa mi páčili asi Marsove a Blakeove GOODBYE DAYS, pretože tam bolo toľko veľa krásnych myšlienok a emócií. Eliov GOODBYE DAY sa mi až tak nepáčil, neviem prečo. Tiež je v knihe veľa postáv, ktoré som si obľúbila napr. Jesmyn, Georgia,  Carverov psychológ, či aj Babku Betsy. Na knihe sa mi páčilo aj to, že Carver sa chcel stať spisovateľom a, že chodil aj na hodiny tvorivého písania u nich na umeleckej škole. Sama neviem, prečo sa mi to páčilo. Možno preto, že sama by som sa chcela v budúcnosti stať spisovateľkou. 

Najkrajšie citáty z knihy//veci, čo som mala tendenciu zvýrazňovať:

"Niekedy sa človek dozvie svoje myšlienky až vo chvíli, keď ich vysloví nahlas, akoby sa mu v ústach schovávali pred prísnym dohľadom mozgu." 

"Keď sa občas pozriem na svoje police s knihami, napadne mi, že raz umriem  bez toho, aby som si prečítal  mnohé z nich. A že jedna je možno taká úžasná že by mi od základov zmenila život, no nikdy sa to nedozviem!"

"Obráť to na vtip. Inú nádej nemáš."

" Dôstojnosť je preceňovaná. Ľudia dokážu žiť aj bez nej. To hovorím z vlastnej skúsenosti. Lenže bez smiechu nedokáže žiť nikto. S radosťou vymením dôstojnosť za smiech, lebo dôstojnosť je lacná a smiech je na nezaplatenie."

"Buď úprimný. Buď pokorný. Viac počúvaj, ako rozprávaj.

Celkové hodnotenie: 5*z 5

Tak to by bolo na dnes všetko. 

Ešte mám však na vás veľmi dôležitú otázku.

Na mesiac Máj by ste chceli do série čítam, čítaš, čítame , ktorú knihu z týchto troch?:

-Mesto luny : Rod zeme a krvy

-Balada o hadoch a  vtáčatkách

-Krvavá dedička

Prosím odpovedzte všetci, pretože som dostala tieto tri nové knihy a ja neviem, ktorú si mám nechať na spoločné čítanie a ,ktorú môžem už hneď čítať, keď dočítam Prisľúbenú.

Ako sa vám páčila recenzia? Čo by ste poprípade ešte doplnili alebo zmenili? To mi tiež môžete napísať v komentároch.

Majte pekný zvyšok Nedele:).


P.S.:  Čo hovoríte na túto fotku tej knihy? Pretože som ju ja sama fotila a chcem vedieť váš názor na ňu.



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Dotazník 2

Recenzia//kosec

Aké knihy som dostala na Vianoce?//christmas book haul